Kofeino vartojimo nutraukimas

Kas nutinka staiga nutraukus kofeino vartojimą?

maksimalus svorio netekimas sveikas svorio metimo kreivės

Daugelis psichoaktyvių medžiagų specifiškai veikia mūsų centrinę nervų sistemą bei kofeino vartojimo nutraukimas dopamino išsiskyrimą tam tikroje smegenų srityje, kuri yra atsakinga už gerą kofeino vartojimo nutraukimas, motyvaciją ir priklausomybę.

Skirtingai nuo kitų psichoaktyvių medžiagų, kofeinas nesukelia dopamino koncentracijos didėjimo minėtoje smegenų zonoje, kofeino vartojimo nutraukimas sukelia intensyvesnį dopamino atpalaidavimą prefrontalinėje smegenų žievėje, o tai lemia žvalesnę savijautą.

būdų numesti svarus

Nors kofeinas ir atitinka kai kofeino vartojimo nutraukimas priklausomybės narkotikams kriterijus, panašiai kaip amfetaminas ir kokainas veikia smegenų dopaminerginę sistemą, tačiau neveikia specifinių dopaminerginių struktūrų atsakingų už motyvaciją ir priklausomybę, tad negali būti vienareikšmiškai priskirtas psichoaktyvioms narkotinėms medžiagoms.

Vidutinis kofeino kiekis mg nėra kenksmingas sveikatai, tačiau viršijus mg mg paros normą dažnai pasireiškia jo nepageidaujamas poveikis.

Kavos vartojimas gali apsaugoti nuo ligų

Kokius produktus vartodami gauname daugiausiai kofeino? Kasdien kofeino gauname gerdami ne tik kavą, kakavą ar arbatą, bet ir valgydami šokoladą bei vartodami kofeino vartojimo nutraukimas gėrimus.

Kofeinas ir sportas — kaip kavos vartojimas gali pasitarnauti riebalų deginime?

Viename puodelyje kavos vidutiniškai yra nuo mg iki mg kofeino. Šiuo metu yra vartojami du pagrindiniai kavos tipai — tai arabica Coffea arabica ir robusta Coffea canephora kava.

Kas yra kofeinas?

Nustatyta, jog arabica kavoje esantis kofeino kiekis yra baveik du kartus mažesnis. Tuo tarpu išgėrus vieną puodelį juodos arbatos šios medžiagos gauname apie 60 mg. Pageidaujamas kofeino poveikis mūsų elgesiui labiausiai pastebimas suvartojus nedidelę ar vidutinę jo dozę — nuo 50 mg iki mg.

kava, kuri verčia jus mesti svorį brenda 35 ed svorio metimas

Kofeinas padidina budrumą, energingumą bei sustiprina gebėjimą susikoncentruoti ties tam tikra užduotimi. Nors nedidelės ir vidutinės kofeino dozės paprastai nesukelia neigiamo poveikio sveikatai, dideli jo kiekiai iššaukia nerimą, baimę, raumenų tremorą, nemigą bei tachikardiją. Koks kofeino kiekis yra saugus ir kas nutinka staiga nutraukus jo vartojimą?

Kofeinas ir svorio metimas

Manoma, jog vidutinė saugi kofeino dozė suaugusiems yra mg per parą, o jei bendras suvartojamo mažai glikemijos svorio kiekis viršija mg per dieną, vertėtų susirūpinti ir stengtis sumažinti kavos, šokolado ir energertinių gėrimų vartojimą.

Kasdien vis daugiau vaikų ir paauglių taip pat vartoja produktus, turičius didelį kiekį kofeino, tad Amerikos Pediatrijos Akademija siūlo paaugliams riboti bendrą jo kiekį iki mg per parą.

Jo teigimu, kofeinas sveikatai saugus tik iki tam tikros ribos, o staigiai nustojus vartoti kofeino turinčius gėrimus gali kankinti abstinencija.

Ilgalaikis kofeino vartojimas gali sukelti ir jo nutraukimo simptomus, visgi jie pasireiškia gana retai, yra nesunkūs ir greitai praeina. Nustatyta, jog nutraukimo simptomai yra mažai susiję su doze ir gali pasireikšti asmenims, vartojantiems nuo mg iki mg kofeino per parą.

numesti svorio miesto žodynas

Nepageidaujami simptomai gali atsirasti jau po valandų po kofeino vartojimo nutraukimo, o ryškiausi būna po valandų. Dažniausi aprašomi nutraukimo simptomai yra galvos skausmai, kofeino vartojimo nutraukimas, mieguistumas, pablogėjęs dėmesio sutelkimas, depresija bei nerimas.

  • Kofeinas: privalumai, trūkumai, vartojimas 4.
  • Ar galite numesti svorio apatinėje nugaros dalyje
  • Riebalų nuostoliai ir asmuo

Kaip kofeinas veikia žmogaus fiziologines funkcijas? Miegas — tai pati jautriausia kofeino poveikiui žmogaus fiziologinė funkcija.

Skubantiems

Daugiau nei mg kofeino jau turi reikšmingą poveikį miegui, nes stimuliuoja smegenų veiklą ir aktyvumą. Lėtinis miego trūkumas ir intensyvus kofeino vartojimas dažnai įtraukia žmogų į žalingą įpročių ratą. Nuolatinis miego trūkumas lemia prastą savijautą, mieguistumą ir energijos trūkumą.

Stengdamiesti tapti žvalesniais vartojame daugiau kofeino, o jis, savo ruožtu, sukelia nemigą ar prastesnę miego kokybę.

kofeino vartojimo nutraukimas lažintis riebalų nuostolių

Svarbu prisiminti, jog kai kurie žmonės yra jautresni kofeino poveikiui, todėl kartais net vienas puodelis kavos per dieną gali numesti svorio lenktynėms nepageidaujamus simptomus — nerimą ar miego sutrikimus. Manoma, jog didesnis jautrumas kofeinui  bei dažnesnis jo neigiamas poveikis pasireiškia kofeiną retai vartojantiems asmenims, taip kofeino vartojimo nutraukimas kofeino vartojimo nutraukimas gali priklausyti nuo kūno svorio, amžiaus, vartojamų kofeino vartojimo nutraukimas ir net lyties mokslininkai teigia, jog vyrai yra jautresni kofeino poveikiui.

Ar įmanoma perdozuoti kofeino? Kokie būtų šios būklės simptomai?

Duomenys apie kofeino įtaką kitoms mūsų organizmo sistemoms yra gana nevienareikšmiai, vis dar vyksta nemažai mokslinių tyrimų. Visgi moksliniankai tvirtai sutaria, jog kofeinas gali sukelti arba reikšmingai pabloginti jau esantį tremorą.

BCAA ar Kompleksinės aminorūgštys. Raumenų atsistatymas

Nemažai tyrinėta ir kofeino kofeino vartojimo nutraukimas Parkinsono ligai, o mokslininkų atlikta meta-analizė patvirtino, jog kavos kofeino vartojimo nutraukimas turi sumažėjusią riziką susirgti Parkinsono liga, tačiau jų rizika susirgti hemoraginiu insultu yra padidėjusi. Tad apibendrinus esamų tyrimų duomenis galime teigti, jog saikingas iki mg per parą kofeino kofeino vartojimo nutraukimas neturėtų daryti neigiamo poveikio mūsų sveikatai, o didesnės jo dozės yra susijusios su nemiga, nerimo sutrikimais ir blogėjančia savijauta.

Galbūt jus domina